ROMANA | ENGLISH
CAUTARE »
CEASURI PENTRU ROMANIA
Marti, 19.Mar.2024 ia-ti timp!
Connection
ACASA
» Ceasuri de buzunar
» Ceasuri de bord
» Ceasuri de masa
» Ceasuri de mana
» Pendule
» Ceasuri de gara
» Turnuri cu ceas
» Ceasuri stradale
» ceasuri | Made in Romania
» Istorii
» Muzee
» Casa Regală a României
» Benrus - origine Romania ?
» Mofturi
» Noutati / Evenimente

MILITARI ROMANI CU CEASURI LA MANA – WW2

 

1. General de escadra aviator Gheorghe JIENESCU:


Nascut la 16.septembrie.1894 in comuna Rast (judetul Dolj). A luptat in WW1 dupa razboi fiind trimis in Franta pentru a deveni pilot.

A fost printre primii comandanti ai unei flotile de vanatoare.

Intre 1940-1944 a facut parte din guvernele Antonescu in cadrul Ministerului Aerului si Marinei.

A fost condamnat la 20 ani de temnita in cadrul procesului ministrilor care au facut parte din guvernele Antonescu. A supravietuit anilor de inchisoare dar a murit – 3.aprilie.1971 la scurt timp dupa ce a fost eliberat.

* * *

Din imaginea prezentata nu se pot preciza detalii despre ceas dar se poate mentiona cadranul negru specific ceasurilor militare.

Imagine prin amabilitatea istoricului Dan Antoniu (vezi nota).

 

2. General-maior aviatie Mihail (Leu) ROMANESCU:

 

Denes Bernard il descrie in cartea sa “Romanian Aces of World War – 2” (2003): “…know as ‘Leul’ or ‘The Lion’ for his strong character…” (Rom. … "cunoscut ca “Leul” pentru puternicul sau caracter…").

Nascut la 28.iulie.1899 in comuna Miroslava (regiunea Iasi) a absolvit Scoala de Ofiteri de aviatie. A fost comandantul Scolii de Perfectionare Buzau in 1929. In WW2 a luptat pe front fiind Comandantul Flotilei 1 – Vanatoare si al Grupului 7 – Vanatoare.

Dupa razboi a avut un destin tragic fiind acuzat si judecat de inalta tradare pentru legaturi cu reprezentantii misiunilor anglo-americane intr-un proces de notorietate ce a reunit militari si politicieni. A fost executat in penitenciarul Jilava la 8 februarie 1952.

* * *

Din imaginea prezentata nu se pot preciza detalii despre ceas.

Imagine prin amabilitatea istoricului Dan Antoniu (vezi nota).

3. Comandor Dan-Valentin VIZANTI:

 

Nascut la 9.februarie.1901 la Botosani. A absolvit Scoala de Ofiteri de aviatie , promotia 1934.
Intre 1943-1944 a fost comandantul Grupului 6 – Vanatoare ce apara Bucurestiul si zona petrolifera Ploiesti. A zburat pe IAR-81C nr. 344 cu care a avut 3 victorii aeriene.
Intre 1944-1945 a comandat Grupul 1 – vanatoare.

Totalizeaza 43 de victorii aeriene omologate fiind al 4-lea intre asii pilotilor romani WW2.

Intre 1961-1963 este inchis 2 ani (din cei 5 ani la care a fost condamnat) pentru “uneltire contra ordinii sociale”.
A emigrat in Franta de unde a continuat sa publice in diverse reviste rememorand subiecte importante ale istoriei aviatiei romane.

A incetat din viata la Paris – 12.noiembrie.1992.

A fost decorat in mai multe randuri cu Virtutea Aeronautica, Coroana Romaniei si Mihai Viteazul.

“Comandorul Dan Vizanti, ramas inca, pe nedrept, anonimul, merita asezat, gratie contributiei sale eroice, alaturi de marile nume ale aviatiei romane: Bizu Cantacuzino si Alexandru Serbanescu.”

(extras din recentul volum: “Si eu am fost in Icaria…” | Dan Antoniu, Violeta Ionescu, George Cicos, 2009 – capitolul dedicat comandorului Dan Vizanti fiind scris de urmasa acestuia Ana-Maria Vizanti)

* * *

Din imaginea prezentata nu se pot preciza detalii despre ceas.

Imagine prin amabilitatea istoricului Dan Antoniu (vezi nota).

4. Adj. Aviator Casian TEODORESCU:


A pilotat IAR-80 si Bf-109G in Esc. 42/52 (Gr-5/9), respectiv Esc.53 (Gr-7)

Adj. Av. Casian TEODORESCU - 3 victorii (I-16) la bordul IAR-80 nr.139.
Interesant este ca IAR-80 nr. 139 livrat la 25.aprilie.1942 Grupului 9 Vanatoare Esc.52 nu se stie in ce conditii a iesit din evidentele armatei (accident, distrus, reformat).

* * *

Ceasul din imaginea prezentata este foarte probabil a fi un Longines dreptunghiular, secunda centrala, calibru 25.17 prezentat in detaliu in articolul de – aici.

Astfel de ceasuri pilotii militari romani WW2 primeau la absolvirea scolii militare de pilotaj.

Imagine prin amabilitatea istoricului Dan Antoniu (vezi nota).

...
(va urma)

NOTA: imaginile fac parte din colectii private. Pentru utilizarea acestora este nevoie a se solicita acordul posesorilor. Multumesc pentru intelegere!

1. Gheorghe Jienescu
1. Gheorghe Jienescu

2. Mihail (Leu) Romanescu
2. Mihail (Leu) Romanescu

3. Dan-Valentin Vizanti
3. Dan-Valentin Vizanti

4. Casian Teodorescu
4. Casian Teodorescu

5. ...
5. ...

6. ...
6. ...

7. ...
7. ...

8. ...
8. ...

9. ...
9. ...

10. ...
10. ...

11. ...
11. ...

12. ...
12. ...

13. ...
13. ...

14. ...
14. ...

15. ...
15. ...

16. ...
16. ...

17. ...
17. ...

18. ...
18. ...

19. ...
19. ...






ACASA | CUPRINS | IN BIBLIOTECA | CONTACT

© 2008 - 2022 Ceasuri pentru Romania.
Toate drepturile rezervate.
Creat de Web Experience.
Romana English